Hva skjer hvis jeg ikke lenger ønsker det bestilte produktet, eller om produktet ikke passer?
Ved netthandel har du alltid 14 dagers angrerett. For mer informasjon og spesifikke betingelser, klikk her.
30 dagers returrett
I tillegg til den formelle, juridiske returretten tilbyr Addnature en utvidet returrett på 30 dager. I denne perioden har du rett til å returnere bestilte produkter uten spesiell grunn. Vær oppmerksom på at vi kun tar imot ubrukte produkter. Vennligst behold eventuelle etiketter på produktene. Produktet må ikke vise noen tegn på å være brukt. Til tross for den utvidede returretten må det utestående beløpet være betalt innen betalingsfristen. Les mer om returrett her.
Det finnes noen produkter som faller utenfor vår utvidet returrett på 30 dager og som må returneres innen 14 dager:
- Undertøy og badetøy.
- Produkter med en «best-før» dato, f.eks. turmat og energibarer.
- Produkter kjøp «per meter» - F.eks. klatretau.
- Av sikkerhetsmessige årsaker har sikringsutstyr og klatreutstyr 14 dagers retur, samt strenge regler for returemballasje.
- Kajakker sendes direkte fra produsenten og ikke fra vårt varehus og har derfor 14 dagers retur.
Hvordan fungerer returnering og tilbakelevering av varer?
Du kan alltid benytte deg av din returrett og du trenger ingen spesiell grunn til å ta i bruk denne. Hvis du er usikker på hvordan returneringen fungerer kan du kontakte vår kundeservice. Våre medarbeidere hjelper deg med eventuelle spørsmål angående returkrav og garantier.
Varene kan ikke vise tegn til bruk, må være fullstendige og i originalemballasjen med alle merkelapper på. Vi dekker kostnadene på retur hvis du ber om en returetikett i vår nettbutikk innen 30 dager fra du mottok varene.
Retur av varer
Ønsker du å returnere en vare? Hvis det bestilte produktet ikke passer eller ikke står til dine forventinger kan du selvsagt returnere det til oss. Du har alltid 30 dagers kostnadsfri returrett hos Addnature. Vær oppmerksom på at vi ikke har en direkte bytteprosess hos oss. Hvis du ønsker å motta en ny vare i en annen størrelse eller farge, ber vi deg om å legge inn en ny bestilling på vår nettside, og returnere varen du ikke ønsker beholde.
Hvem kan hjelpe meg med spørsmål?
Hvis du har spørsmål angående retur av varer kan du kontakte vår kundeservice her. Husk å merk forespørselen med emnet "bytte eller retur av vare". En av våre eksperter vil svare på dine spørsmål og gi deg nødvendig rådgivning. Husk å oppgi telefonnummeret ditt, så ringer vi deg om det er nødvendig. Vi gjør vårt aller beste for at du skal være helt fornøyd!
Kan CD-er, DVD-er eller Blu-Rays returneres eller byttes?
Du kan alltid returnere eller bytte CD-er, DVD-er eller Blu-rays 14 dager etter kjøpet, så lenge emballasjen er uskadd og forseglingen er intakt. Hvis produktet ikke oppfyller betingelsene ovenfor kan vi dessverre ikke ta imot produktet.
Hvor lang er garantitiden?
Vanlig garantitid er 24 måneder etter at produktet er overlevert til kunden. Garantien dekker ikke skader som skyldes slitasje eller uforsiktig håndtering av produktet.
Hva gjør jeg når jeg ønsker å returnere deler/hele bestillingen, men ikke har betalt faktura fra Klarna?
Vi vil anbefale deg å ta direkte kontakt med Klarna for å informere dem om at du har sendt ordren i retur. De vil da sette fakturaen din på pause fram til vi mottar returen i vårt varehus. Så snart returen din er registrert mottatt tilbake hos oss, vil det utestående beløpet automatisk bli slettet fra din faktura.