Y by Nordisk - Sterkere sammen
Langvarige partnerskap er ofte de mest vellykkede. Etter 15 års vellykket samarbeid med Nordisk, er Yeti nå Y by Nordisk. Det sier seg selv at disse komfortable og svært funksjonelle dunproduktene fra Görlitz fortsetter å vise den ikoniske røde Y-logoen og bruke den eksklusive "Crystal Down". Produktene fra begge merker utfyller hverandre og tilbyr det perfekte utstyret for friluftsopplevelser, uansett hvor ekstreme. Nå kombineres verdifull erfaring og kompetanse fra begge selskaper under navnet Nordisk, for å levere de beste og letteste friluftsproduktene på markedet.
Langvarige partnerskap er ofte de mest vellykkede. Etter 15 års vellykket samarbeid med Nordisk, er Yeti nå Y by Nordisk. Det sier seg selv at disse komfortable og svært funksjonelle dunproduktene fra Görlitz fortsetter å vise den ikoniske røde Y-logoen og bruke den eksklusive "Crystal Down". Produktene fra begge merker utfyller hverandre og tilbyr det perfekte utstyret for friluftsopplevelser, uansett hvor ekstreme. Nå kombineres verdifull erfaring og kompetanse fra begge selskaper under navnet Nordisk, for å levere de beste og letteste friluftsproduktene på markedet.
Toppselgere fra Y by Nordisk
Y by Nordisk - The Down Experts
Crystal Down™
Et Mesterverk fra NaturenY by Nordisk's Ethical Down Code
Respekt for Naturen siden 1983Y by Nordisk
6 ProdukterSorter etter
Fra hjemmelaget til verdensledende
Det tyske firmaet Yeti har en fascinerende historie. Det hele begynte i 1983, da grunnleggeren skulle på fjelltur i Romania. Han fant ikke soveposer som var varme nok hjemme i Øst-Tyskland, og ektefellen hans bestemte seg for å lage en selv på kjøkkenet. Deretter var det en lang og vanskelig vei, før produktene til slutt fant veien ut i verden etter murens fall.Motstand og suksess
Soveposen som ble laget for fjellturen var så effektiv at de fortsatte produksjonen. De politiske forholdene i det gamle Øst-Tyskland gjorde imidlertid at de ikke fikk lisens til å drive virksomheten. Produksjonen og salget av soveposer og jakker foregikk derfor i det skjulte frem til murens fall i 1989. Etter at Tyskland ble forent ble Yeti lansert for det åpne markedet. Produktene deres ble favoritter blant deltagere på ekspedisjoner og turer i ekstreme forhold. Navnet på firmaet ble tatt fra legendene om de såkalte yetiene fra Himalaya. Dette er fabeldyr som overlever de kalde forholdene ved hjelp av en tykk pels.