Utstyr fra Outdoor Research til ditt nye friluftseventyr
Hvis du har en interesse for fjellsport, friluftsliv og andre utendørsaktiviteter, har du ganske sikkert hørt om Outdoor Research. Dette amerikanske selskapet ble startet i 1981 av ”fysikeren som ble eventyrer”, eller Ron Gregg som han faktisk het. Gregg ledet Outdoor Research frem til sin død i 2003 basert på ideen om at livet er et eventyr og at å ha det beste utstyret gjør det mer morsomt. Da selskapet så ble tatt over av Dan Nordstrom, en annen aktiv friluftsentusiast, ble denne kjerneideen til selskapet fortsatt holdt fast ved.
Med to aktive utendørsutøvere bak roret, er det altså ingen tvil om at Outdoor Research er et firma som virkelig har peiling på utstyr og klær til friluftsliv og utendørssport, noe som er et kvalitetsstempel for deg som kunde. I deres sortiment finner du utstyr til klatring, fjellturer og vandringer både til dame og herre. Outdoor Research har også fokus på praktiske løsninger som gjør at du holder både deg selv og utstyret ditt tørr på turen – for eksempel vanntette forpakninger til mobiltelefon, kart og GPS. Du finner i tillegg votter, hansker, bukser, jakker, hatter og luer for å nevne noen av produktene i utvalget.
Kjerneverdiene til selskapet
Man blir ikke en av verdens største produsenter av friluftsliv og utendørssport uten at firmaet bygger på noen grunnleggende verdier som vitner om kjærlighet til naturen og livet utendørs. Selskapets filosofi består i at livet blir bedre idet man beveger seg utendørs på et nytt eventyr, uansett hvor stort eller lite dette eventyret er. Og ved å stadig begi seg ut på nye eventyr, ser man verden litt klarere hver gang, og det gjør oss i stand til å behandle den bedre. Outdoor Research er overbevisste om at man ved å inspirere flere mennesker til å gå ut og oppleve livet på fjellet eller i skogen, kan gjøre verden til et bedre sted. Og når det kommer til produktene i sortimentet til Outdoor Research, er det ingen tvil om at dette ikke bare er tomme ord. Nedenfor har vi listet opp noen av kjerneverdiene som selskapet selv skriver om på sin hjemmeside:
- Respektkultur. Outdoor Research er et selskap som har fokus på å lytte til og sette pris på medarbeidere og felles eventyrere slik at man sammen kan bli sterkere, samtidig som man strever etter å beskytte planeten man lever på.
- Å bli bedre for hver dag som går. Fokus på detaljer for å bli bedre i alt de gjør.
- Innovasjon som virker. Her handler det om å gjøre ting bedre, ikke bare nytt og annerledes.
- Veien til målet. Man blir sterkere gjennom utfordringer, og det er viktig å ha det gøy underveis.
- Skjønnhet i funksjon. Å skape differensiering gjennom rene, enkle løsninger.
Funksjonelt og turutstyr av høy kvalitet
Ettersom kjærligheten til livet utendørs står i sentrum hos Outdoor Research, stiller de også høye krav til materialer i plaggene og utstyret de produserer. Vanntette klær som samtidig puster godt, er kjernen av produksjonen. Såkalte lettvektsprodukter produserer de også, noe som er svært praktisk når man skal ut på tur – hva er vel bedre enn en jakke som nesten ikke veier noen ting og som kan komprimeres til en svært liten enhet når den ikke er i bruk, men som samtidig gir deg den funksjonaliteten du behøver når du skal oppholde det utendørs over lengre tid? De funksjonelle materialene som klærne lages av, er blant annet nylon, GORE-TEX®, Pertex® og polyester. Alle plaggene er svært funksjonelle med fokus på komfort, bevegelsesevne og vekt. I tillegg finner du mange praktiske detaljer i utførelsen, som for eksempel justerbar hette og lett tilgjengelige lommer i jakker. Hvis du har lyst til å teste ut utstyr og klær fra dette eventyrlystne varemerket, så finner du et bredt utvalg på Addnature.no. Enten det er utstyr til sommerens spennende utendørsaktiviteter du trenger, eller du har lyst til å handle utstyr til vintereventyret allerede nå. Velkommen til addnature.no!